Spadek zużycia samochodów w poszczególnych krajach nie ma związku z usuwaniem filtra DPF.

  • Niemcy
    Miasto Hamburg, w tzw. zielonym planie sieciowym, rozważa w najbliższych dwóch dekadach sposoby likwidacji ruchu samochodowego w centrum miasta poprzez zwiększenie transportu publicznego i wprowadzenie specjalnych tras dla rowerzystów i pieszych.
  • Zjednoczone Królestwo
    W jednym ze sprawozdań zasugerowano, że od 1990 r. w Wielkiej Brytanii jazda samochodem zmniejsza się. Liczba 17 do 20-latków z prawem jazdy spadła z 48% na początku lat dziewięćdziesiątych do 35% w 2011 r., według jednego z raportów. Ruch drogowy samochodów i taksówek zmniejszył się od 2007 r. W jednym ze sprawozdań zasugerowano ponowny wzrost ruchu kolejowego, który doprowadził do „renesansu kolei”. Miasto Londyn doświadcza spadku liczby samochodów na drogach.
  • Stany Zjednoczone
    Raport w magazynie Time Magazine sugerował, że Amerykanie „co roku coraz mniej jedzą”. Zauważyła, że mniej Amerykanów „dojeżdżało do pracy solo”.

W 2011 r. natężenie ruchu drogowego w całym kraju zmniejszyło się o 27%. Istnieją pewne dowody na zmianę pokoleniową. Na przykład jedna 24-latka z samochodem przeniosła się do Waszyngtonu w celach służbowych, ale nie przywiozła swojego samochodu i wyjaśniła:
Nie potrzebuję (mojego samochodu z  chiptuningiem). Mój apartament znajduje się w odległości niewiele ponad mili od mojego biura, więc spaceruję codziennie…. Myślę, że mogę dać ją moim rodzicom….

Leslie Norrington, cytowana w Scientific American, 2013.

Według Roya Kienitza, doradcy ds. transportu, przyzwyczajenia kierowców zaczęły się zmieniać w 2004 r., zanim rozpoczęła się recesja w latach 2007-2010.

chip tuning w Tarnowie

Koszty związane z autami a usuwanie filtra DPF

Przedstawił średnie łączne koszty przeciętnego amerykańskiego kierowcy, który posiadał i prowadził samochód. Ta roczna wartość, około 6650 USD, odpowiada, według AAA, małemu sedanowi.

Koszty wewnętrzne samochodu to wszystkie koszty, jakie ponoszą konsumenci, aby pozwolić sobie na posiadanie i prowadzenie samochodu. Zazwyczaj wydatki prywatne dzieli się przez koszty stałe lub stałe oraz koszty zmienne lub bieżące. Koszty stałe to te, które nie zależą od odległości przebytej przez pojazd i które właściciel musi pokryć, aby pojazd po usunięciu dpf był gotowy do ruchu drogowego, takie jak ubezpieczenie lub podatki drogowe. Koszty zmienne lub bieżące to te, które zależą od użytkowania samochodu, takie jak paliwo lub opłaty drogowe, czy usuwanie filtra DPF.

W porównaniu z innymi popularnymi środkami transportu pasażerskiego, zwłaszcza autobusami lub pociągami, samochód ma stosunkowo wysoki koszt przejazdu na przejechaną odległość. Kierowcy w Zjednoczonym Królestwie wydają się wydawać na samochód średnio około 1/3 średniego dochodu netto, podczas gdy kierowcy w Portugalii wydają się wydawać 1/2 dochodu netto. Dla przeciętnego właściciela samochodu amortyzacja stanowi około połowę kosztu eksploatacji samochodu, jednak typowy kierowca nie docenia tego kosztu stałego z dużym marginesem, a nawet pomija go zupełnie.